onsdag 18. desember 2013

Stille natt, hellige natt.

Vi er i desember måned, og ventetiden har allerede passert sin 3. søndag i advent. Julekaker er bakt, julekort er sendt og juletre er pyntet. Men det jeg kjenner mest på og som jeg virkelig prøver å fokusere på, er julas egentlige budskap og historie. Historien som er like gjeldende for meg i dag og som preger livet mitt med tro og tillit til en Gud som er så mye større enn alt annet. Da kan dager være tunge og grå eller lette og lyse. Freden og troen gir meg mot og trygghet som jeg trenger på veien.

Leiligheten vår bærer også preg av jul om dagen, og her får du en smakebit:




Julestjerna i stua.




Svibel og julestjerne. 







Lyslenke i kombinasjon med pompong og lysestake. 



Stjerne og hjerter i kjøkkenvinduet.





Jule-englespill fra svigermor.




Når dette bildet ble tatt ventet vi på 2. søndag i advent.





Ved hjemme fra østlandet gir varme i stua.




Hvit pompong.




Selvlaget papirstjerne på vegg.

2 kommentarer:

  1. Hei du;)

    Så koselig og fint! God Jul!!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Hei Katrine! Takk for hyggelig hilsen. Gøy at vi kan følge hverandre litt på blogg i alle fall;) Alt for lenge siden sist. God romjul til deg og dine. Klem fra Elisabet

    SvarSlett