lørdag 23. mars 2013

God påske.

Påsken er her, og for de aller fleste av oss bærer den preg av en eller annen form for tradisjoner. Tradisjoner sammen med venner og familie. Likevel er påsken noe enda mer for meg. Egg og vårplanter vitner om nytt liv. Et nytt liv som vokser frem til glede og velsignelser for sine omgivelser. Påskebudskapet om Jesu død og oppstandelse viser oss et nytt liv som skulle bety så mye for oss. I alle fall om vi velger å tro dette. 


Døden kom brått inn i min familie i desember da den beste mamma døde. Likevel er freden her. Mamma er i himmelen, og jeg vet at jeg skal møte henne igjen selv om savnet noen ganger er helt uutholdelig. I mellomtiden omgir jeg meg med mennesker og tradisjoner som minner om henne, og som trøster og gir håp.


 Jeg legger ved noen bilder av påske- egg jeg malte sammen med elevene mine i fjor. Nydelige pastellfarger ved at eggene ligger i vannbad med eddik og konditorfarge. På noen av eggene knøt jeg på blondebånd mens de lå i vannbad. Derav en fin bord rundt egget etter at båndet ble tatt av når fargen var blitt tørr.Riktig god påske alle sammen!


Eggene på vrihasselkvister fra svigermor skaper enkel og fin påskestemning i heimen.


1 kommentar:

  1. Hvor fin de påskeeggene var! Ble inspirert til å lage slike selv med blondekant på! God påske! Hilsen Ann-Katrin

    SvarSlett