fredag 1. mars 2013

Tunisia.


I vinterferien har mannen min og jeg tilbragt en uke i Sousse i Tunisia. Det har vært både solskinn med god temperatur, og overskya vær med lavere temperatur og lite sol. Likevel har vi kost oss med late og gode dager hvor temperaturen uansett ikke kan sammenlignes med den hjemme i Norge. I Tunisia har vi hatt fra 15- 20 grader.

Dette er et land vi aldri har vært i tidligere, men landet og kulturen kan sammenlignes noe med et annet arabiske land. Egypt.


Vi er utenfor sesongen både når det gjelder temperatur og aktivitet i og rundt hotellområdet. Det er mest pensjonister her nå sammen med oss, og et fotball-lag fra Øystese:) Men slike dager som dette er så gull verdt for å koble av fra travelheten hverdagen ofte kan fylles med. Jeg må i starten av en slik ferie rett og slett vende meg til ikke å gjøre noe som helst foruten å sove lenge, komme til ferdige måltider, lese en god bok, la tanker og følelser få god plass og kjenne på at tid sammen med mannen min er det beste som finnes. Kan anbefale Tunisia med flotte strender og hyggelige mennesker, men kanskje enda mer nært til sommertid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar